maandag 20 juli 2015

Andere vakken die ik heb gezien binnen de opleiding van kleuteronderwijs.


Het eerste vak waar ik mee begonnen was is Pedagogie

Ik ben gestart in september met het vak Pedagogie.
Het is wel een boeiend vak omdat je de Pedagogie leert kennen van het onderwijs.
Ook kom je in contact met de verschillende methodescholen.
Wat ook nieuw was voor mij. Het vak bestond uit het merendeel uit opdrachten en een digitaal examen.

Ik heb ook kennis gemaakt met het vak Agogische vaardigheden en ontwikkelingspsychologie.
Het vak Agogische vaardigheden bestaat uit 70% examen en 30% opdrachten.
In dit vak kwamen de thema's acceptatie en non-acceptatie, het groeiproces, de roos van leary, teamontwikkeling en vergaderen aan bod.

Voor het vak ontwikkelingspsychologie moest je een boek lezen.
De auteur is Peter Dejonckheere 

Het boek bestaat uit 3 delen:

Deel 1: Fysieke aspecten
Deel 2: Cognitieve aspecten
Deel 3: Sociale aspecten

Hier bestaat het vak ook uit één opdracht en één examen.
Ik vind het moeilijk om vanuit een boek te leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten